Select

Widgets

Recent Comments
    Archives
    Categories

    Communicatietraining

    Communicatietraining in de zorg

    Van Os Training verzorgt trainingen op het gebied van professionele communicatie in de zorg.

    Waarom?
    Een gesprek is een belangrijke bron van informatie. Hoe communicatief vaardiger de zorgverlener, hoe meer helder de vraag van, de overeenstemming en de samenwerking met de cliënt en collega’s.

    Heldere communicatie draagt daar enorm aan bij.

    Voor wie?
    Voor werknemers en teams in de zorg die hun repertoire aan communicatieve vaardigheden willen uitbreiden.
    Voor de werkgever, die zijn werknemer(s) op weg wil helpen om zijn potentieel ten volle in te kunnen zetten.
    Voor het team dat problemen ondervindt in de samenwerking.

    Hoe?
    Communicatietraining is een op maat gemaakte mix van theorie, veel oefenen, ervaring opdoen en uitwisseling.
    Respectvolle confrontatie, positieve bekrachtiging en veel handvatten om nieuw gedrag ook daadwerkelijk in de praktijk toe te passen.
    Uitgangspunten daarbij zijn heldere en haalbare doelen.
    Humor en plezier hebben in leren zijn hierbij essentiële waarden.

    Voorbeelden van communicatiethema’s in de zorg zijn:
    Vraagverheldering
    • Actief luisteren
    • Doorvragen tot de kern
    Adviseren
    Motiveren
    Slecht nieuws brengen
    Samenwerking
    • Complimenten geven en ontvangen
    • Kritiek geven en ontvangen
    • Eigen kwaliteiten, valkuilen en uitdagingen onderkennen
    • Elkaars kwaliteiten , valkuilen en uitdagingen zien en begrijpen
    Onderhandelen
    Presenteren
    Empathie
    Sturen/ volgen
    Omgaan met ‘lastige lieden’ (bijvoorbeeld breedsprakig/ eisend/ intimiderend gedrag)

    Communicatietraining algemeen

    Van Os Training verzorgt trainingen op het gebied van professionele communicatie. Het gaat om communicatie vaardigheden die nodig zijn om op het werk optimaal te functioneren.

    Waarom?
    Het werkplezier wordt zoveel groter als mensen op hun werk op een fijne en zinvolle manier werken, volop kunnen zijn wie ze zijn en kunnen doen en tegelijkertijd kunnen laten zien wat ze in huis hebben.
    Heldere communicatie met collega’s, klanten, werkgever, werknemer dragen daar enorm aan bij.

    Voor wie?
    Voor werknemers en teams die hun repertoire aan communicatieve vaardigheden willen uitbreiden.
    Voor de werkgever, die zijn werknemer(s) op weg wil helpen om zijn potentieel ten volle in te kunnen zetten
    Voor het team dat problemen ondervindt in de samenwerking

    Hoe?
    Communicatietraining is een op maat gemaakte mix van theorie, veel oefenen, ervaring opdoen en uitwisseling.
    Respectvolle confrontatie, positieve bekrachtiging en veel handvatten om nieuw gedrag ook daadwerkelijk in de praktijk toe te passen.
    Uitgangspunten daarbij zijn heldere en haalbare doelen.
    Humor en plezier hebben in leren zijn hierbij essentiële waarden.

    Voorbeelden van communicatiethema’s zijn:
    Actief luisteren
    Doorvragen tot de kern
    Complimenten geven en ontvangen
    Kritiek geven en ontvangen
    Kwaliteiten en uitdagingen
    Onderhandelen
    Adviseren
    Presenteren
    Samenwerking

    Loading